ostetaan peräsinpinna

Moderator: Kristian

Post Reply
jarrumies
Posts: 4
Joined: Tue 16.3.2010 19.28

ostetaan peräsinpinna

Post by jarrumies »

Ostetaan peräsinpinna.

MIka Eloranta
044-3190174
Last edited by jarrumies on Wed 17.3.2010 20.16, edited 2 times in total.
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Re: ostetaan peräsin

Post by Lauri »

Peräsimiä kysellään aina toisinaan. Kyseessä kun ei oikein ole osa, jota kenelläkään jäisi nurkkiin seisomaan, niin yleensä on kaksi tai kolme vaihtoehtoa: Jos vene on riittävän uusi, voi onnistua saamaan uuden peräsimen sopimaan. H-veneiden valmistajilta voinee sellaisen saada ostettua. Toinen vaihtoehto on korjata vanha, ja se kolmas vaihtoehto on teettää uusi jos vanha on korjauskelvottomassa kunnossa.

Aiheesta enemmän:
hfoorumi/viewtopic.php?f=3&t=549&p=3962
hfoorumi/viewtopic.php?f=1&t=404&p=2453
hfoorumi/viewtopic.php?f=1&t=320&p=2248
hfoorumi/viewtopic.php?f=1&t=55&p=240

Foorumin haulla saattaa löytyä enemmänkin vinkkejä.
jarrumies
Posts: 4
Joined: Tue 16.3.2010 19.28

Re: ostetaan peräsin

Post by jarrumies »

Taisi tulla vähän väärin toi ilmoitus, kun oon iham aloittelija ja ostin just ekan veneen. Tarvitsen peräsinpinnan, en koko "hoitoa".

Kiitos vastauksesta.
David
Posts: 79
Joined: Sun 11.3.2007 00.11
Location: Helsinki / Merihaka
Contact:

Re: ostetaan peräsinpinna

Post by David »

Tätä on kysytty täällä ennen: Uusi pinna.
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Re: ostetaan peräsin

Post by Lauri »

jarrumies wrote:Taisi tulla vähän väärin toi ilmoitus, kun oon iham aloittelija ja ostin just ekan veneen. Tarvitsen peräsinpinnan, en koko "hoitoa".
Hyvä, onkin paljon pienempi ongelma ja siten myös paljon helpompi ratkaista. Tässäkin on periaatteessa kaksi ratkaisua, voi joko ostaa pinnan, mutta se on kallis tapa (kuten tuosta toisesta ketjusta käy ilmi), tai sitten voi tehdä sellaisen itse.

Pysyykö työkalut kädessä? Pinnan veistäminen itse on ihan sopiva vaikka ensimmäiseksi veneekorjaushommaksi, vaikka kokemusta puutöistä ei paljoa olisikaan. Toki tarvitsee olla tuntumaa siihen, että tee-se-itse hommat sujuvat ja tuntuvat mukavilta. Muussa tapauksessa kallistuisin siihen ostopinnaan.

Itse tekemistä varten tarvitaan lähinnä työpöytä/penkki johon saa aihion kiinni (esim. sellainen 10 euron laite), kavahöylä ja santapaperia viimeistelyyn. Materiaaleiksi joko sopivaa jalopuuta tai ensin harjoituskappaletta varten vaikka mäntyä, jos tarvii harjoitella.

Joka tapauksessa tervetuloa palstalle ja H-veneilijäksi.
Pualikas
Posts: 49
Joined: Fri 7.9.2007 01.05
Location: Turku

Re: ostetaan peräsinpinna

Post by Pualikas »

Meillä on myynnissä lasi&hiilipinnoja katso myyntiosio
Post Reply