Ylimääräistä vettä vetolaatikoiden alla

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
L464
Posts: 155
Joined: Mon 2.7.2007 10.08
Location: Nuottaniemi /EPS

Ylimääräistä vettä vetolaatikoiden alla

Post by L464 »

Hei.

Olisiko kellään hyviä ideoita, mistä kummankin puolen vetolaatikkojen pohjalle ilmestyy pikkuhiljaa noin litra vettä? Pilssi on rutikuiva, joten itse epäilen yläpuolelta valuvaa sadevettä.
Ale
s/y Tiikerhai
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Ylimääräistä vettä vetolaatikoiden alla

Post by 306 »

L464 wrote:Pilssi on rutikuiva, joten itse epäilen yläpuolelta valuvaa sadevettä.
Ymmärsinkö vetolaatikot oikein eli siis ne sisäkaappien laatikot? Itselläni niiden pohjalta menee tyhjennysreiät pilssiin joten kumma juttu jos sinne vettä kertyy.

Yksi veikkaus voisi olla, että rustinraudat eli vanttien kiinnitykset falskaa. Jos tiivistemassa on päässyt vanhuuttaan irtoamaan metallista, voi syntyä kapillaari-ilmiö joka imee vettä kannelta. Vähän outo teoria mutta en nyt keksinyt muutakaan ja oli ihan pakko jotain vastata.. ;D
306
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: Ylimääräistä vettä vetolaatikoiden alla

Post by remonttimake »

Veikkaan samaa, tai sitten fokan skuuttikiskon kiinnitysruuvit vuotaa. Kolmas vaihtoehto on vuotava ikkuna.
L464
Posts: 155
Joined: Mon 2.7.2007 10.08
Location: Nuottaniemi /EPS

Re: Ylimääräistä vettä vetolaatikoiden alla

Post by L464 »

Kiitokset valistuneista arvioista.

Ikkunoiden pitäisi olla tiiviit, niin että keskityn näihin muihin vaihtoehtoihin. Jos laatioiden pohjaan poraisi reiät, vesi todellakin valuisi pilssiin. Itse ongelmaa se ei kylläkään ratkaisisi. Koska varsinaisia oheisvaurioita ei näytä syntyvät, etenen rauhallisesti!
Ale
s/y Tiikerhai
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Ylimääräistä vettä vetolaatikoiden alla

Post by 306 »

L464 wrote: Koska varsinaisia oheisvaurioita ei näytä syntyvät, etenen rauhallisesti!
Itse mietin tekeväni näin mutta vuodot löytyi muillakin tavoilla: jos vetäisi liidulla viivat veneen runkoon oletettujen valumapaikkojen alle voisi liidun poishuuhtoutumisesta nähdä mistä vettä nopottaa?

Vanttiruuvien, rustirautojen ja skuuttikiskon irti-kiinniruuvailu ja uuden massan laittaminen ei varmaan tee pahaa sekään elleivät ole niin hankalasti järjestettävissä ettei kannata "hötkyä".
306
Post Reply