Keulan lasikuidutus

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
Hecunator
Posts: 2
Joined: Thu 28.3.2019 11.02

Keulan lasikuidutus

Post by Hecunator »

Tuossa kovien tuulien aikaan oli veneen keula ja kallio päättänyt koittaa kumpi on kovempi ja venehän siinä hävisi. Eli edessä olisi keulassa olevan reiän ja kuluman korjaamista. Suunnitelmana oli lasikuiduttaa ensin reikä sisältä ja täyttää sen jälkeen ulkopuolelta ja sitten lasikuiduttaa ulkopuolinen osa. Tämän jälkeen hioa muotoonsa ja kitata ja sen jälkeen vetää topcoatit päälle. Onko jollakulla kokemusta/ vinkkejä tämän tyylisestä korjauksesta?

/H
veturi
Posts: 7
Joined: Sun 2.6.2019 12.47

Re: Keulan lasikuidutus

Post by veturi »

Aika samalla sapluunalla itse korjailin. Mä jätin sisäpuolisen lasittamisen tekemättä, kun reikä oli aika olematon. Aluksi käytin noissa paikkailuissa jotain siihen tarkoitukseen markkinoituja massoja, mutta sittemmin siirtynyt epoksihartsi+fenolipallo seokseen (lasikiuitupallot ajanee saman asian). Silloin saa tehtyä sopivan viskositeetin itse. Surffilautojen korjauksesta on paljon videoita, missä korjaus tehdään samalla periaatteella - googlettele "ding repair". Tärkeintä on tehdä pohjat huolella ja selkeästi overlappiä reijän ympärille, niin saa kestävän korjauksen.
s/y Cosette
Post Reply