Paljon kysymyksiä!

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
kristalah
Posts: 1
Joined: Sun 26.8.2007 09.38

Paljon kysymyksiä!

Post by kristalah »

HEI!
Nyt laitan monta kysymystä samalla kertaa.
Tuli hankittua ensimmäinen (jostainhan se on aloitettava) vene 5,5 metriä pitkä pieni Cabin vene.
Meillä ei ole H-venettä... vaan tämä hankkimamme vanha lasikuitu moottorivene, jonka kunnostus alkaa nyt syksyllä lämpimässä hallissa.
Ja teiltä H-veneen omistajilta voisin saada veilä tietoa ja vinkkejä..
Kiitos etukäteen vastauksista.

:shock: -Pohjan hiekka-pesu... tämä työ tehdään, poistetaan kaikki maalit

:? -Edulliset maalit pohjaan? ja paljonko rahaa kannattaa varata/satsata
Esim. Biltemassa on halvat malit ovatko hyviä? Alkuperäinen väri on valkoinen ja se on ok. Ehkä maalataan Tumman sininen raita kylkeen.

:oops: - Kajuutan verhoilu on liimattu jollain paksulla liimalla kiinni jota on todella paljon..onko kukaan liimannut uuden kankaan vain vanhan päälle?

:evil: -Mustat kamalat muovilistat ikkunoissa, ikkunat tiivistetään uudestaan ja koitetaan samalla poistaa liimattu aurinkosuojamuovi plekseistä pois niin löytyykö jotain muuta listaa tiivistää ikkunat uudelleen eli löytyykö esim. alumiinilistaa "metri" tavarana.. ja millainen työ niiden kanssa on.
Pualikas
Posts: 49
Joined: Fri 7.9.2007 01.05
Location: Turku

Post by Pualikas »

Itse olen verhoillut oman Hveneeni sisätilat kokonaan uusiksi.
Itse poistin ensiksi vanhat päälysteet seiniltä, jonka jälkeen harjasin teräsharjalla voimakkaasti vanhat liiman tähteet pois. Ennen uusien päälysteiden liimaamista on myös hyvä pyyhkiä pinnat asetoonilla, ettei pinnalle jää mitään epäpuhtauksia/rasvoja!

Verhoiltaessa venettä kannattaa miettiä myös mitä sinne laittaa, sillä jotkut päällysteet homehtuvat toisia helpommin! Omat "tapetit" ostin Turusta Sepri oystä.
Post Reply