moottorin kelkka

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Waldemar
Posts: 13
Joined: Mon 26.10.2009 23.53
Location: Järvenpää

Re: moottorin kelkka

Post by Waldemar »

Moi,

Itse pitkien jahkailujen päätteeksi olen päättänyt teettää Artekno mallisen moottorin kelkan. Joten kyselen on muita halukkaita teettämään. Hinta pyörii ilmeisesti 200-100 välillä..
Kellka on tarkoitus teettää samassa paikassa jossa kaverit teettivät viimeeksi..
Tuom4s
Posts: 19
Joined: Fri 26.2.2010 20.11

Re: moottorin kelkka

Post by Tuom4s »

Kuuluuko siihen siis se moottorin teline ja kiskohärveli molemmat?
Itsellä saattaisi olla alkuperäisen malliselle tarvetta, jollei tuon kalliimpi ole.
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Re: moottorin kelkka

Post by Lauri »

Aiemmin mainitsemani hinta (150e) oli pelkästä kelkasta. 100-200 euroa koko systeemistä kuulostasi kyllä ihmeellisen halvalta.
Waldemar
Posts: 13
Joined: Mon 26.10.2009 23.53
Location: Järvenpää

Re: moottorin kelkka

Post by Waldemar »

Olin kaveriin yhteydessä puhelimitse ja sanoi satasen verran. Itse lisäkin toisen.
Tällä hetkellä on pieni pulma vielä, et saisi aluperäisen kelkan lainaksi.
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: moottorin kelkka

Post by remonttimake »

Tee puusta tai pahvista dummy kelkka, joka toimii kiskoissa. Sen pohjalta metallimies varmaan saa tehtyä uuden. Tai jos hän on tehnyt niitä ennekin, niin varmaan riittää kun mittaat kiskojen etäisyyden toisistaan.
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Re: moottorin kelkka

Post by Lauri »

..ja vie sinne pajalle ne kiskot malliksi, missä sen kelkan on tarkoitus liikkua. Ymmärsinhän oikein, että kiskot on olemassa?

Tässä keskustelussa "kelkka" tarkoittaa tosiaan vain sitä pyörillä varustettua osaa, joka liikkuu veneessä kiiinni olevissa kiskoissa, eli vain puolet moottoritelineestä. Eri asia kuin esim. edellisellä sivulla olevat remonttimaken telinekeksinnön kuvat, joissa pyörät on kiinni telineessä.
Waldemar
Posts: 13
Joined: Mon 26.10.2009 23.53
Location: Järvenpää

Re: moottorin kelkka

Post by Waldemar »

Selvennystä näköjään tarvitaan.. Pahoittelen "kesäpoikana" termistö ei ole hallussa...siis alkamani keskutelu tarkoittaa koko rekkulaa kiskot+kelkka..
Tuom4s
Posts: 19
Joined: Fri 26.2.2010 20.11

Re: moottorin kelkka

Post by Tuom4s »

No jos molemmat saa siihen 200e tai alle, niin otan varmasti yhden parin, jos mahdollista.
Last edited by Tuom4s on Sat 22.11.2014 20.37, edited 1 time in total.
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: moottorin kelkka

Post by remonttimake »

Vaikkei nyt H veneen kelkka olekaan, niin nikkaroin uuden telineen vanhalle Johnsonille:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6778
Prototyypin materiaalina musta rauta ja koivu :)

Moottori alhaalla:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6781

ja ylös nostettuna:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6784

Toimi koekäytössä ihan hyvin. Aiemmin mainittu H:n kelkan prototyyppi on toistaiseksi jäänytkin protoksi. Tein lopulta ihan perinteisen kelkan ruostumattomasta.
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: moottorin kelkka

Post by 306 »

remonttimake wrote:Vaikkei nyt H veneen kelkka olekaan, niin nikkaroin uuden telineen vanhalle Johnsonille:
...
ja ylös nostettuna:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6784
Muistakaa kiristää ruuvit! :D
306
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: moottorin kelkka

Post by remonttimake »

On narulla varmistettu :)
kalpo
Posts: 2
Joined: Sat 9.7.2011 14.31

Re: moottorin kelkka

Post by kalpo »

Tähän samaan kelkka-asiaan liittyen pitäis myös tettää uus kelkka kun vanha lähti moottorin mukana käveleen.. Mites te jotka loppupeleissä teetitte kelkan hoiditte homman? Onko mitään piirrustuksia tai oisko tampereen seudulla ketään keltä pääsis katteleen mallia kelkasta ja piirteleen mallia metallimiehelle?
jakivi
Posts: 1
Joined: Tue 12.7.2011 21.55

Re: moottorin kelkka

Post by jakivi »

kalpo wrote:Tähän samaan kelkka-asiaan liittyen pitäis myös tettää uus kelkka kun vanha lähti moottorin mukana käveleen.. Mites te jotka loppupeleissä teetitte kelkan hoiditte homman? Onko mitään piirrustuksia tai oisko tampereen seudulla ketään keltä pääsis katteleen mallia kelkasta ja piirteleen mallia metallimiehelle?
Terve Kalpo!
olen teettämässä niinikään kelkkaa varastetun tilalle Tampereella. Olen tehnyt piirrustukset melkein valmiiksi.
Ajattelin käydä kuitenkin vielä pikkukierroksella tapsin ja kylpylän satamassa josko jossain hoossa olisi tuo kelkka paikoillaan niin voisi tarkistaa paria mittaa.

Oikeastaan ainut mitta mikä mietityttää on moottorikiinnityslevyn kulma.
ilmeisesti se on kuitenkin jokusen asteen negatiivinen eli kone nojaa hieman taakse päin.

mulla on tuttu metallimies joka tuon tekisi, hintaa en vielä tiedä.
kalpo
Posts: 2
Joined: Sat 9.7.2011 14.31

Re: moottorin kelkka

Post by kalpo »

jakivi wrote:
kalpo wrote:Tähän samaan kelkka-asiaan liittyen pitäis myös tettää uus kelkka kun vanha lähti moottorin mukana käveleen.. Mites te jotka loppupeleissä teetitte kelkan hoiditte homman? Onko mitään piirrustuksia tai oisko tampereen seudulla ketään keltä pääsis katteleen mallia kelkasta ja piirteleen mallia metallimiehelle?
Terve Kalpo!
olen teettämässä niinikään kelkkaa varastetun tilalle Tampereella. Olen tehnyt piirrustukset melkein valmiiksi.
Ajattelin käydä kuitenkin vielä pikkukierroksella tapsin ja kylpylän satamassa josko jossain hoossa olisi tuo kelkka paikoillaan niin voisi tarkistaa paria mittaa.

Oikeastaan ainut mitta mikä mietityttää on moottorikiinnityslevyn kulma.
ilmeisesti se on kuitenkin jokusen asteen negatiivinen eli kone nojaa hieman taakse päin.

mulla on tuttu metallimies joka tuon tekisi, hintaa en vielä tiedä.

Asia selvä! Ite aattelin mennä kanssa mittaileen ja kaverin kautta hoitaa teettämisen. Mutta jos sulla on mitat ja suunnitelmat valmiina niin voitko ottaa yhteyttä kun hinta selviää jos tekis sitten samalla tuplana? Numero on 045-6791900, kiitos!
Post Reply