Fokan kiinnitys kanteen halssikulmasta.

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
ppitkane
Posts: 2
Joined: Sat 25.5.2013 20.25

Fokan kiinnitys kanteen halssikulmasta.

Post by ppitkane »

Hei,

Vuoden 1971 Arteknossamme korkkasi fokan halssikulman kiinnitysrengas. Kiinnitysrengas oli samassa osassa kuin etustaagin kiinnnitys, mutta se siis irtosi (ks. kuva, jossa jäljellä on etustaagin kiinnityshela, ja purjeen kiinnityslenkki irtosi siitä kohtaa, missä nyt ammottaa reikä).

Olen tuloksetta yrittänyt löytää jostain alkuperäisen osan kaltaista palikkaa, jottei tarvitsisi laittaa kahta eri kiinnikettä kanteen kiinni.

Onko ideoita tai tietoa, mistä korvaavan osan voisi löytää?

Petri
Attachments
Etustaagin ja fokan kiinnitys kanteen
Etustaagin ja fokan kiinnitys kanteen
h-vene.jpg (229.3 KiB) Viewed 9246 times
L-64
Posts: 11
Joined: Thu 22.9.2011 21.54
Location: Sysmä

Re: Fokan kiinnitys kanteen halssikulmasta.

Post by L-64 »

On nöjään saman vuoden Arteknoissakin erilaiset kiinnitykset, L-64 on myös -71 Artekno mutta kiinnitys on erilainen. Tosta sun tapauksesta tulis äkkinäiseen mieleen että miten kävis laipallinen silmukkapultti? Esim. Maritim 9511028025 tai muu vanhaan reikään sopivan kokoinen
värähtely on liikettä joka ei tiedä minne mennä.
ppitkane
Posts: 2
Joined: Sat 25.5.2013 20.25

Re: Fokan kiinnitys kanteen halssikulmasta.

Post by ppitkane »

Tämä tuskin on alkuperäinen kiinnitys tuossa veneessä (L-21). Veneen vuosimallikaan ei ole ihan tarkkaan tiedossa, mutta sinnepäin kuitenkin.

Kiitos vinkistä, tuo voisi olla hyvä vaihtoehto. Olen yrittänyt löytää suurin piirtein samanlaista osaa, jossa tulisi sekä staagin että purjeen kiinnitys samalla vaihdettua, mutta voisihan tuohon vanhaan koloon saada sellaisen silmukkapultin viritettyä (kannen läpi). Itse asiassa, jos muistini pelaa, siinä saattoi aiemmin olla tuollainen samalla Maritimin kuvastosivulla näkyvä 9511027036K.

Petri
L-64
Posts: 11
Joined: Thu 22.9.2011 21.54
Location: Sysmä

Re: Fokan kiinnitys kanteen halssikulmasta.

Post by L-64 »

Kattelin eilen veneellä käydessäni että ei ole alkuperäinen mullakaan, on yksi ylimääräinen reikä jatkeena. Ne taitaa noi alkupään veneet olla enempi tai vähempi prototyyppejä :D
värähtely on liikettä joka ei tiedä minne mennä.
Post Reply