alumiini-ikkunoiden tiivisteiden uusiminen

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
jarrumies
Posts: 4
Joined: Tue 16.3.2010 19.28

alumiini-ikkunoiden tiivisteiden uusiminen

Post by jarrumies »

Hei kaikki h-veneilijät.
Olen tekemässä ikkunaremonttia vuoden 75 artekno hoossa. Veneessä on lasi-ikkuna alumiinikehyksellä. Ikkuna on irroitettu ja kohta puhdistettu Nyt mietin että mistä saisi tiivistenauhan ikkunan väliin. Netistä en ole löytänyt. Aikaisemmin väliin on myös laitettu myös silikoonia, mutta otaksun ettei tehtaalla, joten laitan varmaankin vaan tiivisteen.
Jos joku tietää tälläisestä remontista tai tiivisteistä jotain niin saa laittaa viestiä.
SamF
Posts: 18
Joined: Mon 18.4.2011 13.52

Re: alumiini-ikkunoiden tiivisteiden uusiminen

Post by SamF »

tein aiemmin keväällä (onnistuneesti!) juuri tällaisen ikkuna-urakan vm -73 hydrospeedille. löysin ot-kumi nimiseltä firmalta tällaista listaa, olisin halunnut 5mm lasille mutta kun ei ollut niin annoin 4mm riittää. listaa olisi vielä yhdelle hoolle riitävä määrä. kumitehdas lähetti mulle kaiken mitä oli jäljellä, varmaan lähemmäs 30m sitä kamaa. eli jos tämä profiili sopii, niin minulta sitä saa halvalla.

- rasmus
Attachments
listaa.png
listaa.png (6.98 KiB) Viewed 8076 times
jarrumies
Posts: 4
Joined: Tue 16.3.2010 19.28

Re: alumiini-ikkunoiden tiivisteiden uusiminen

Post by jarrumies »

Taisit tehdä perusteellisemman rempan kuin minä. Olen nimittäin irroittanut vain ulkokehikon jossa ikkuna kíinni/paikallaan. Jos ulkokehikon ikkunassa kiinni oleva tiiviste kuitenkin vuotaa,ja joudun ikkunan irroittamaan , niin olen varmasti kíinnostunut tuosta tiivisteestä. Kiitos Rasmus. Palaillaan asiaan...
Post Reply