Verhot veneeseen??

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
sofia07
Posts: 2
Joined: Sun 10.6.2007 16.46

Verhot veneeseen??

Post by sofia07 »

Kertoisiko joku veneilyn aloittaneelle että millaisella kiinnityksellä verhot on laitettu veneeseen? Verhot ja vaijerit ovat valmiina mutta vaijerin päässä olevia pikkuruuveja ei saada lasikuituun kiinnitettyä...mihin vaijerit yleensä laitetaan kiinni. Puuosia jos olisi ikkunoiden ympärillä, asia olisi kunnossa, mutta ympäriltä löytyy vaan lasikuitua. Miten siihen saa reiän... :?: :?: :?:
mervi
Posts: 10
Joined: Fri 23.3.2007 20.42
Location: Espoo / Suomenoja

Post by mervi »

Hauskaa että saadaan retkityyppistä keskustelua lisää. Meidän verhot on kiinnitetty pienillä silmukkaruuveilla ikkunan listoihin. Toimiva systeemi, paitsi silloin kun nojaa takaraivonsa vasten ruuvia. :shock:

Image

Mutta jos teillä ei ole lainkaan puulistoja, kannattaa varmaan kiinnittää samalla tavalla kuin Mojitossa. Siellä on uudet hienot "hissiverhot", jotka on yläreunastaan tarranauhalla kiinni seinässä. Tarranauhan liimapinta pitää varmaan suoraan lasikuidussakin. Löytyisiköhän Mojitolta kuvia?

Pienet verhot eivät kaipaa kovin järeitä vaijereita, joten itse en lähtisi porailemaan reikiä lasikuituun verhojen vuoksi.
sofia07
Posts: 2
Joined: Sun 10.6.2007 16.46

Post by sofia07 »

:D :D Kiitos vinkeistä! Taidan kokeilla tuota tarranauhasysteemiä, luulen että meidän veneeseen paras mahdollinen vaihtoehto koska ikkunanpuitteet ovat metallia (ilmeisesti alumiinia). Tänään lasketaan vene veteen joten kausi päästään aloittamaan. Toivottavasti aurinkoisia säitä riittää! :D
Make
Ajoankkuri
Posts: 50
Joined: Sun 11.3.2007 01.19
Location: Espoo
Contact:

Post by Make »

Tosiaan kuva meidän verhoista löytyy h-vene/g/main.php?g2_view=core.Download ... e15806c00d

Tuollaista viritystä tuskin kannattaa lähteä sellaisenaan tekemään, mä en ainakaan pystyisikään, sentään käsityöopiskelija saanut niistä arvosanaksi 5...[/img]
Post Reply